Tuesday 7 October 2008

Nu sitter jag på Kastrup. Det är några timmar kvar tills flyget går men det gör inget. Jag stannade i Malmö och åt lunch med Majgret och Sven, som jag lärde känna i Sydafrika för några år sedan. Jag tror att de gärna hade följt med ... Har man en gång varit i Sydafrika blir man lätt 'biten'.
Jag stannade till i Birgittakyrkan imorse, på väg till stationen. Det var precis vid 8.30 då vi brukar med morgonbön. Jag hade inte tid att stanna men träffade min kollega Ola och så Ketty och Karin, som tillhör morgonbedjarna. Jag vet att jag kommer vara buren i bön dessa veckor. Det känns starkt! Och det är starkt! Ibland behöver man åka iväg en stund för att få syn på sin egen vardag. Varje morgon i veckorna är det en skara människor som samlas i Birgittakyrkan, för att tänka goda tankar för andra. Underbart!
Jag har redan checkat in och snart ska jag gå till en internetplats, för att via mitt USB-minne ladda upp dessa rader. Nästa gång jag skriver är jag kanske i Sydafrika. Spännande!

1 comment:

maria spets said...

Kära lillebror! Tänker på dig denna lite disiga höstmorgon i Dalarna och undrar om du landat i Johannesburg? Kanske kan jag få hälsa dig välkommen till den sydafrikanska våren, även om du troligen inte känner av den så mycket i bruset på Joburgs int airport. Lycka till med allt du ska ordna idag - ser fram emot ditt nästa inlägg. Kram från syrran