Saturday 25 October 2008

Det blev en dag på stranden

Idag har det varit underbart väder. Jag har varit på stranden i Fishoek och solat. Badat. Underbart. sedan hälsade jag på Randall Letsape i Muizenberg. Vi träffades 1981 och bodde tillsammans med ett par andra människor. Mot alla raslagar. Alltid trevligt att träffa Randall. Därefter åkte jag till Vredehoek och hälsade på Norman och Amy. Jag träddade Norman på flyget. Han är katolsk filmare. Jag fick en DVD han gjort om HIV och Aids. Ska bli spännande att se. Nu är det dags för braai. Sydafrikansk grillfest. Vi sopar, marinerar kött, garnerar tårtor. Ikväll blir det fest!

2 comments:

akekullen said...

Det blev ett par timmar på Nyttorp med kärleksrunda och huskoll.
Matilda har koll på Skogsliden inkl Ludde och Benton. Pojkarna är på KU-möte i Vetlanda. FF vann över Djurgården och är fortfarande i serieledning.
Birgitta i morgon, och därefter ny omgång på Skogsliden som inleds med middag för ungdomarna. Allt väl för övrigt. Å + V

elisabet said...

Aahh, så skönt för dig att du laddat med lite sommar! Här hemma har det blivit vintertid och höstmörkret sänker sig fort..../E