Monday 6 October 2008

I morgon åker jag

Det är dagen före avresa till Sydafrika. Mitt tåg går ca: 9 från Kalmar. Jag flyger från Kastrup, men inte förrän kl 18. Men jag vågar inte chansa på att SJ är i tid, så jag tar det säkra före det osäkra. Det är kul att vara på en flygplats. Folk från jordens alla hörn. Jag gillar stämningen. Tråkigt bara att flyg är en sådan miljöbov. Båt till Sydafrika blir dock för tidskrävande.
Från Kastrup åker jag via München och landar onsdag morgon i Johannesburg. Där ska jag hyra en bil, boka inrikesresor, skaffa ett sydafrikanskt SIM-kort och så småningom leta mig fram till 'Common Ground' som är Metodistkyrkans gästhem, där jag ska bo. Jag ska också en sväng till ett av universiteten, som heter University of Witwatersrand. Det är bland annat där, som jag hittar material till min forskning.
Men mest av allt ska jag kliva ut i den afrikanska våren och insupa dofterna. Underbart!

1 comment:

Matilda said...

Fubbigt ju! Men du måste sakna oss lite också..