Saturday 26 February 2011

Min son, sjömannen, 15

Sonen meddelar på facebook (FB) att han sitter fastfrusen i isen. Det är storebror som meddelar detta. Med kommentaren att det kanske är båten som är fastfrusen. På FB får jag veta att sonens båt ändå har en isklass som heter duga. Han skriver:
Vi har isklass 1a super, så det är första gången vi frös fast.
Som pappa önskar jag nu att lämplig isbrytare kommer fast och inser att det som drabbat sonens fartyg drabbar väldigt många båtar just nu. Som okunnig amatör kan man ju undra vad båtarna gör ute, när det ju faktiskt är vinter och man borde hålla sig inne, men vårt samhälle tar ju aldrig ledigt. Allt ska fram i tid. Alltid. Jag har bara ett tröstens ord till sonen, som jag också förmedlat:
Stay cool!

2 comments:

Matilda said...

Haha! Du är rolig pappa :) Jag saknar dig!

elisabet said...

Sjömanssonen upplever dock Bottenhavets värsta vinter på 14 eller 25 år (beroende på vilken källa jag väljer att använda). Detta kanske kan vara något att skryta med bland landkrabborna när han väl går i land. (När sker detta?)