Monday 21 March 2011

Öppet brev till två riksdagsledamöter

Hej Lena och Irene!

Ni är de enda två riksdagsledamöter jag känner. Jag är Lenas vigselpräst och Irenes före detta arbetskamrat. Nu hoppas jag att jag får låna er uppmärksamhet en minut.

Anledningen till att jag skriver till er båda är frågan om utförsäkringar. Styrelsen för Sveriges Kristna Råd (SKR) har skrivit ett öppet brev till Regeringen. Men det vet ni ju redan! Där står det bland annat:
Hur kan enskilda kristna och andra människor av god vilja som vill stödja denna sak agera i fortsättningen? Ett sätt kan vara att kontakta sina lokala politiker och framföra det man vill understryka, till exempel detta brev eller delar ur det.
Nu gör jag det. Framför allt eftersom jag vet att ni är med i samma kyrka som jag. Vi hör ihop! I den mån ni kan vara med och påverka utvecklingen ber jag er göra detta. I SKR’s brev står det:
I den tid som nu är, med ett Sverige vars ekonomi växer mer än nästan alla jämförbara länders, måste vi kunna klara att ge sjuka människor och dem som inte lyckas få ett arbete uthärdliga livsvillkor. Om vi inte gör det, prioriterar vi fel!
Jag håller med!

Guds välsignelse önskar jag er i ert viktiga arbete som folkvalda representanter i Sveriges Riksdag!

Varma hälsningar från vännen,

Anders Göranzon

Ps. Jag har även publicerat detta brev på min blogg.

No comments: