Monday 7 March 2011

Newsmill

Äldsta dottern arbetar på PR-byrå. Hon kan mer om detta med sociala medier än jag. Så hon tipsar om Newsmill, som är en svensk webbplats för nyhetskommentarer och debatt. Där hade Annika Borg skrivit en debattartikel om detta med att Svenska kyrkan anställer en imam. Jag går in på Newsmill, blir medlem och kommenterar.
OK, jag är egentligen också kritisk till att Svenska kyrkan anställer en imam. Mest för att det är lite storebrors- eller storasystersfasoner. (Fast jag har en underbar storasyster och två underbara storebröder, om det nu heter så i pluralis). Men jag måste ju ändå ge mig in i debatten och framför allt saknar jag att Annika Borg inte skriver att imamen ska arbeta på Fryshuset. Jag tycker det är en viss skillnad. Imamen ska inte hålla i högmässan i Sofia kyrka.
Nåväl, när jag ändå är inne på Newsmill länkar jag till min blogg och vad händer. Från att ha haft ungefär 50-60 läsare om dagen fick jag raskt över 100. Vilket kanske inte gör mig till årets svenska opinionsbildare men det är ju i alla fall spännande. (Å andra sidan har jag ofta över 100 lyssnande församlingsbor, när jag predikar, så det är ju inget att yvas över.) Men lite kul var det!

1 comment:

elisabet said...

Tack för de värmande orden!

Underskatta inte din möjlighet att påverka genom sociala media - du var ju dessutom tidigt ute. Jättebra med fler läsare, länkande hitodit, ett tu tre är det något frö som sås, något du inte räknat med som gör skillnad!