Monday 23 August 2010

Brygubben bryr sin om Växjö stift

Det är roligt att bli länkad av Martin Garlöv, brygubben i bloggsfären. Jag inser att hans blogg är mer läst än min. Det är ännu roligare att han bryr sig om biskopsvalet i Växjö stift. Av brygubben får man veta att Kyrkans Tidning inte gör det. Mer än i en liten notis innan! Skärpning!
Brygubben är bl a bra när man vill vara lite uppdaterad kring saker och ting i Svenska kyrkan. Tack för det!
Genom brygubben blev jag varse att Dagen anser att ingen vill "rota i" det som varit kring förre biskopens avgång. Med det är ju inte sant! Jag hörde då att Lisa Tegby var intresserad av det som hänt. Men det verkar vara många som vill hjälpa till att sopa saker under mattan.
Beskriver Smålandsposten det som alla vill borde vara förhållningssättet till den konflikt som var:
Det faktum att den förre biskopen, Sven Thidevall, avgick under upprivande former nämndes till exempel bara i förbifarten.
Mer och mer känner jag att det inte är bra! det kan inte vara så enkelt att allt nu är löst!

No comments: