Friday 27 August 2010

Luther - en förebild

Det var middagsbön i Kalmar domkyrka. Organisten Paul Thorstensson spelade inledningsvis en improvisation eller fantasi över "Vår Gud är oss en väldig borg". Anders Gustavsson ledde andakten och Jan-Erik Svantesson såg till att ljud och ljus fungerade. En bra inledning till en milstolpe för mig: Spikning av avhandlingen, på domkyrkans port. Precis (nästan) som Martin Luther på kyrkdörren i Wittenberg 1517. Egentligen ska det ju vara på det universit man disputerar vid men det är långt till Bloemfontein. Och egentligen ska det vara minst 21 dagar före disputationen. Men i Finland är det 10 dagar. Så jag tror det räknas. Trevligt var det i alla fall! Tack Kristina Ekholm och Peter Wänehag som ordnade det hela!





Dagen till ära hade jag fått nya kläder i disputationspresent av min mycket älskade svärföräldrar! Stort tack! Ni är bland de mest fantastiska människor jag känner!

5 comments:

elisabet said...

Tjusigt, tjusigt! Var pressen där?

Unknown said...

Grattis!

Gerthie said...

Vilken duktig snygging!

GG said...

En stolt storebror skickar sitt Grattis och ser fram emot dagarna i Syd-Afrika

Amanda said...

Supersnygg kostym pappa!