Wednesday 5 January 2011

Min son, sjömannen, 2


I morse, en stund före 9, lämnade jag yngste sonen på Göteborgs Centralstation. Där skulle han möta tre andra sjömän och tillsammans med dem åka taxi till hamnen.
- Skicka ett sms när ni åker, sa jag, innan jag önskade honom Guds välsignelse och gav mig av hemåt med släpet jag haft med till Göteborg, för att flytta lite åt honom och hans blivande combo.
Någonstans efter Växjö såg jag att jag fått ett sms 15.44 med texten:
Nu åker båten!
Vi får se när de rundar Sverige och passerar utanför Öland. Ska jag åka upp på högbrodelen av Ölandsbron och ställa mig och vinka?

3 comments:

Trollmamman said...

Självklart! Och ha med dig en jättebanderoll där det står hans namn på. Så att han eller de andra på båten säkert inte missar dig.

Gerthie said...

Klart att du ska!
Året har börjat bra för dig har jag sett i tidningen. Arbetsledare och vunnit lott. Nu kan du nog kamma hem storkovan!

Matilda said...

Ja! Gör det och vinka från mig med :)