Tuesday 11 January 2011

Betraktelser över en betraktelse

Under januari månad har jag fått förtrondet att skriva betraktelser i Barometern/OT. Spännande! Man kan även läsa i nätupplagan. En och annan uppmärksammar att jag skriver. Någon fäller en kommentar att jag är i tidningen lite väl ofta. Men för vem skriver jag och hur får jag veta vad läsaren uppfattar? Ska jag skriva för de vana kyrkobesökarna? Ska jag utgå från att läsaren har förkunskaper? Ska jag förmoda att den som bläddrar fram familjesidan och läser, aldrig har hört talas om kristendomen?
Ja, det är en del frågor, som far genom huvudet.
Som överskrift till den betraktelse jag skickade in förra veckan, skrev jag en rubrik, som jag inte tänkte skulle vara rubrik men den blev ändå rubrik:
Betraktelse att införas i Barometern/OT fredagen den 7 januari 2011

Inte direkt någon punchline. Jag trodde möjligen att tidningen skulle sätta en rubrik. Vi får se hur det blir nästa vecka!

No comments: