Wednesday 17 December 2008

Att blogga om sina arbetskamrater ....

'Bloggande diakon i Linköping får rätt. Det var fel av domkapitlet i Linköpings stift att tilldela den diakon som på sin blogg skrev om kolleger i församlingen en erinran. Det skriver Svenska kyrkans överklagandenämnd i ett beslut.'

http://www.kyrkanstidning.se/kyrkanstidning/nyheter/bloggande_diakon_i_linkoping_far_ratt_0_7780.news.aspx

Så stod det i Kyrkans Tidning härom veckan. Så bra, tänkte jag. Då kan jag också blogga om mina kollegor.
Men jag tänker bara blogga trevliga saker. Det är ju snart jul! Dessutom finns det mest trevliga saker att säga om dem. Så nu kommer jag att skriva en liten dikt om de personer, som arbetar i Birgittakyrkan i Kalmar. En dikt varje dag fram till jul. Få se nu, det blir 7 dikter - jag hinner precis till den 23:e, för på julafton har jag annat att göra. Jag kommer att gå i bokstavsordning.

1 comment:

Gerthie said...

Vem ska då blogga om prästen
blir det jag - bloggästen?
Ok, jag skriver några rader
vem vet - han kanske får spader?

Anders är en trevlig snubbe
långt ifrån en gubbe.
Han gillar att ut och vandra
och han bryr sig mycket om andra.

Om allt som står i bladet är sant
så undrar ändå denna tant
om inte familjen är bäst
även om han gillar 14-isar mest?

Han är duktig på att sjunga
för både gamla och unga.
Hela året har han tränat rösten
för att sen framåt hösten

Bachs mässa framföra
så att alla kan få höra
vilken stämma han har
denna sjungande kar(l).

Nu är det dags för mig att sluta
tramsa med att skriva denna ruta.
Men jag hade kul
och önskar hela familjen en God Jul!