Thursday 19 March 2009

Inte spindelleden

Solen skiner idag. I Kalmar och även över mig! Det var inte spindelleden. Det var ett av vinterdäcken, som har en liten bubbla på sig. Så jag var på rätt spår, när jag tänkte däck. Men jag undersökte inte tillräckligt noga. Kanske sitter bubblan på insidan. Nu ska jag cykla iväg och hämta bilen, betala inte så jättemycket pengar, även om det blir fyrsiffrigt. Men snart rullar den gamla 93:an igen. Och vinterdäcken ska snart läggas in i garaget. (Jo, jag vet att de egentligen ska hänga!)
11.57 går tåget till Skåne, som Kristina och jag ska med. Ikväll medverkar vi vid en internationell träff i Löddeköpinge. De har en hel vecka som kallas: Hallå hela världen! Det ska bli roligt. Imorgon, fredag är vi ute på högstadiet och pratar med ungdomar. Skoj!
Att möta våren i Skåne! Är inte det trevligt? (Och veta att bilen rullar några mil till. I mitten av april är det dags för besiktning ....)
Men nu relaterar vår gamla bil till globala rättvisefrågor? Något att fundera över i fastan, eftertankens tid. Så mycket funderande har vi gjort, så att vi i alla fall tar tåget till Skåne. Men det finns nog lite kvar att tänka på.

2 comments:

Matilda said...

Hoppas ni får det trevligt i Skåne. Hälsa från mig!

Sofi said...

Välkommen ner till oss i Skåne!
Kram Sofi