Friday 16 April 2010

Studietider hej, hej

Så är jag inne i en studieperiod igen. En märklig sådan. Jag har redan skickat ca: 300 sidor text till Lunds universitet, där mitt arbete ska nagelfaras på måndag kl 13-15. Åt den texten kan jag inte göra någonting. Så jag förbereder mig. Slipar mina argument. Inser var bristerna finns. Hur kommer jag att må efter måndag? Det återstår att se! Häromdagen fick jag besked att en professor emeritus ville ha min text, för att kunna läsa inför seminariet. Han behöver inte vara där. (Det behöver inte de andra heller, men några har jag bett komma.) Att han ville komma kändes verkligen bekräftande.

Idag har jag även fått mejl från min handledare, professor Strauss. Positivt! Det handlade lite om hur många kopior av avhandlingen som jag ska lämna in i slutet av maj och hur jag ska lämna dem. Så nu sitter jag och funderar över vem av våra vänner i Bloemfontein som har en fungerande dator med Word 2007? Då ska jag be henne eller honom att ta ut min avhandling på ett USB-minne, gå till en kopierings-shop (sådana finns massor) få den utskriven och bunden, samt lämna in den till universitetet i tid.

På något sätt börjar det känna som om disputationen ligger inom räckhåll. Fantastiskt!

2 comments:

Gerthie said...

Har du tänkt på kurirpost genom Ambassaden? Det brukade vi använda oss av på banken, när vi skulle skicka bankkort till Sydafrika. Det fungerade alldeles utmärkt och säkert. De skickade post en gång per vecka på onsdagar. Då kan du skicka inbundna och färdiga serietidningar (det är väl det du skriver?)

Matilda said...

Du är så otroligt duktig pappa! Jag blir stålt som tuppen :)