Wednesday 29 April 2009

Silverbröllop

Nu börjar vi så smått fira 25 år som gifta, hustrun och jag. D v s det är inte förrän i juni men vi har goda vänner i Nederländerna, Elisabet och Tom, som firade sitt silverbröllop den 3 mars. Någon gång för ett par dagar sedan var det mitt emellan våra bröllopsdagar. När det nu visade sig att Elisabet och Tom är i Sverige, i Halland, denna vecka, bestämde vi att inte bara träffas mitt emellan våra bröllopsdagar utan också mitt emellan deras stuga i Fegen och vårt hus i Kalmar. Så vi åt en bit mat, tog en promenad och drack kaffe i Växjö. Det kändes mycket bra! För dem var det avslutningen på silverbröllopsfirandet och för oss kan man säga att det blev inledningen. Den 16 juni, vår bröllopsdag, ska vi få förnya våra vigsellöften vid morgonmässan i Birgittakyrkan, där vi gifte oss och i augusti ska vi fira det särskilt med våra barn.
25 år! En lång tid och vi är enormt tacksamma, för att vi haft och har privilegiet att få leva ihop. Det är nåd!

1 comment:

Matilda said...

Jag har de bästa föräldrarna! "Stjärna i boken!" Får vi barn förövrigt vara med när ni förnyar era löften?