Wednesday 15 February 2012

Min svärmor – tapetseraren

Vid några tillfällen har jag bloggat om svärmodren. Det skulle jag nog kunna göra oftare. En spännande person, som jag ständigt lär mig mycket av. Hon besitter stor klokskap och många praktiska begåvningar. Möbler är en av hennes specialområden.
Här publicerar jag nu en bild på vår pianopall, som blivit som ny. Det gamla tyget är avlägsnat. Stoppningen omgjord. Träet är skrapat och ommålat. Nytt tyg har satts på. Matchningen är genomtänkt. Personligen gillar jag färgspelet mellan den gråblå mattan, den vita pianopallen (med blå ton), det gula Carl Malmsten-tyget som fångar upp nyanserna i pianot och väven på väggen.
Omklädandet av pianopallen fick jag uppvaktning på min 25-åriga prästvigningsdag. Stort tack, svärmor!

1 comment:

Matilda said...

Jättefin! Och tänk att man ser formen på pallen bättre nu. Mormor är bäst!