Monday 18 July 2011

Hårddisken upphittad men Kalmar FF förlorade

Kvällens stora begivenhet var besök på Guldfågeln Arena tillsammans med svärfadren och Olle. Olle är inbiten Helsingborgare och det var han (samt övriga HIF:are) som drog det längre strået ikväll. Även om jag klätt upp mig i KFF-färger kan jag inte uppbåda alltför stor besvikelse. Någon fotbollsnörd är jag inte, har aldrig varit och kommer kanske aldrig att bli. Men det var en fin kväll, nästan fullsatt arena och bitvis välspelad fotboll.
Mitt i första halvlek kom ett sms från hustrun:
- Hårddisk upphittad.
Den låg naturligtvis i min egen garderob. Där jag letat ett antal gånger. När jag nu fick se den inser jag att jag under våren hunnit glömma hur liten den är. Alltså är jag inte heller någon datanörd.
Semestern fortsätter dock och idag, när det regnade hela förmiddagen, låg jag inne i en soffa, på sommarstället, och läste en deckare av Anna Jansson: Drömmen förde dej vilse. Mord och intriger. Anrättningen kryddad med gotländska folksägner och släkttragedier.

Kanske inte den bästa läsningen med tanke på att vi åker till Gotland nästa vecka. Men en typiskt bra sommarsemesterdag. Sammanfattning: Regn på förmiddagen, en spännande deckare, trevlig fotboll, ljummen sommarkväll, trivsamt matchsällskap och en upphittad hårddisk. Jag kan verkligen unna Olle och HIF segern.

No comments: