Thursday 31 May 2012

Tillbaka till Afrika

Hustrun och jag har sökt och fått nya tjänster. Det bär åter av till Sydafrika. Under hösten är vi kvar i Kalmar med vissa avbrott för utbildning. Efter årsskiftet bor vi i Pietermaritzburg i närheten av Durban. Hustrun ska arbeta med kyrkorelationer. Jag ska arbeta på University of KwaZulu-Natal som universitetslärare. Vi ser med stor glädje fram mot denna nya utmaning. Vi är tacksamma över 6 rika år i Kalmar. Vårt sommarställe har vi kvar. Det är vår fasta punkt i Sverige.

3 comments:

Gerthie said...

Ni kommer att saknas av många i Kalmar med omnejd men det är Sydafrikas tur nu!
Jag vet, att ni fortsätter att beröra de människor ni möter för ni båda har en unik förmåga att "ta folk".
Jättemycket Lycka till!

Gerthie said...

Ni kommer att saknas av många i Kalmar med omnejd men det är Sydafrikas tur nu!
Jag vet, att ni fortsätter att beröra de människor ni möter för ni båda har en unik förmåga att "ta folk".
Jättemycket Lycka till!

elisabet said...

Kanske det är med Sydafrika som med Kalahariöknen enligt min vän Anne i Botswana:

It is
"highly addictive, entering the blood stream sometimes within minutes
of arrival and is known to afflict 95% of visitors. There is no known cure and the symptoms
can only be alleviated by periodic returns to this amazing place."