Friday 20 April 2012

Shoppingrunda med bonus

Bonus betyder som bekant godhet. Det mötte jag på min korta shoppingtur i Berga Centrum. Det finns en välsorterad mataffär, som heter ICA Rimsmeden. Det var inte mycket jag skulle köpa. Men i närheten av charkdisken mötte jag en kyrkvärd som gav mig en påse med en rosbuske i.
Jag tyckte den var vacker. Ta med dem hem till frun. Den är betald!
Vad ska man säga? Tack så väldigt mycket. På väg mot kassan tänkte jag själv göra ett gott val i flera bemärkelser och köpte två fairtrade chokladkakor.
Egentligen kostade de 24.90 men två skulle gå på 40 kronor jämnt. Nu blev det inte så, för på kvittot hade det inte dragits någon rabatt. När jag påtalade detta gick kassörskan iväg och konstaterade att den ena chokladkakan var felmärkt. Det rättades till. Jag fick mina 10 riksdaler samt ett presentkort på 25 kronor med texten: Prisgaranti som tack för upptäckt prisfel.
En lönande shoppingtur och möten med goda medmänniskor.

No comments: