Thursday 12 September 2013

Förre påven i svenskt metalband?

Vi åkte förbi en rolig reklamskylt. På ytan handlar det om Volvo, som väl inte helt kan beskrivas som en svensk bil längre.



This sign can be found less then a kilometer from our house in Pietermaritzburg. 

Men sedan anspelar den ju på tysk techno och svensk metal. Tänkte för någon dag ha skrivit om detta men insåg att jag visserligen känner till det tyska bandet Kraftwerk, som kanske kan sägas vara något slags techno men däremot inte vet så mycket svensk metal.

Då dök en länk upp i mitt flöde på facebook. Det svenska metalbandet Ghost. Och döm av min förvåning när jag inser att deras nya sångare heter Papa Emeritus II. Är det månne så att Benedictus inte alls är i Rom utan finns med i ett mycket hemligt, svenskt metalband?

Märkligt nog fick också Benedictus XVI ta emot en Volvo, enligt ett forum jag dök inpå:
Pope Benedict XVI has received a new Volvo XC90 that has been custom tailored for his personal use. During a June 28 ceremony at the Vatican, the Pope was presented with the keys to the SUV. The V8 version vehicle is dark blue with a light interior and Volvo officials say the car, like every Volvo XC90, is designed for safety with features like ROPS (rollover protection system).
Det ska ha skett 2006?

Jag vet inte om läsaren håller med mig men jag tyckte detta ändå kändes som viktig kunskap, väl värd att föra vidare.







5 comments:

Råg-Rut said...

Helt klart ett mycket intressant samband mellan Tyskland, Sverige, Sydafrika och Den Heliga Stolen. Du kanske ska tipsa Dan Brown?

Anders Göranzon said...

Tack, Råg-Rut. Kopplingen till Dan Brown är ju klockren.

Råg-Rut said...

Glöm inte att både du och jag ska ha procent på hans royalties sedan.

Anders Göranzon said...

Haha! Nej, det ska jag komma ihåg. Eller skriver vi boken själva. Hur svårt kan de va?

Råg-Rut said...

I och för sig... Fantasi har jag nog, men inte uthållighet. Fast det har du bevisligen, DOKTOR Göranzon. ;-)