Thursday 13 October 2011

Berga centrum

I natt brann det rejält i Berga centrum. Apotek, bageri och bank totalförstördes. Många i området oroliga. Polisen behöver tips. Jag gick upp till radion vid 11 och berättade att vårt cafe Birgitta alltid har öppet torsdagar. Det har sällan varit så mycket folk. Sedan var jag i radion igen vid 15.30 just efter polisen.
Nu hoppas jag att polisen hittar den eller de skyldiga. Men också att vi alla hjälps åt. Den 23 oktober blir det stormöte i området. Hoppas alla goda krafter då hjälps åt.
När jag var uppe i Berga Centrum mötte jag en del ilska och frustration. Idag var det fullt av politiker, poliser och andra i Berga Centrum. Många boende tycker att det är på tok för sent.
Vissa personer med utländsk bakgrund känner sig utpekade.
Nu gäller det att inte rusa iväg och dra förhastade slutsatser.

No comments: