Saturday 16 January 2010

Retreat avslutad

Att få privilegiet att vara på retreat fyra dygn är en nåd att stilla bedja om. Retreaten jag var på var en s k retreat med personlig vägledning. Den sker i Ignatiansk anda. D v s inspirerad av Ignatius av Loyolas andliga övningar. Nytt för mig. Men det ger mersmak. Det finns en förening i Sverige som arbetar med retreater med just denna inriktning. Den heter Kompass.
Det var också fint att få vara på Bjärka-Säby. Nya Slottet förvaltas av Sionförsamlingen i Linköping, en Pingstförsamling. På slottet finns en ekumenisk kommunitet. Mässan på onsdagkvällen är inspirerad av både Koptiska kyrkans liturgi och karismatisk tradition. Spännande!
En viktig vecka för mig! Jag tror att jag har lärt mig mycket och definitivt fått mycket inspiration.

No comments: